Låt 2011 bli det år då du släpper fram visionären i dig och gör nya oförväntade saker. För om du gör som du alltid gjort förut lär du inte nå nya mål och den enda som kan avgöra hur du vill forma ditt år – är du. Att lära nytt är inte speciellt svårt men att ta till sig ny kunskap som förändrar innebörden av gammal kunskap – det är svårare. Tänk att världen är full av gammal kunskap som tappat sitt värde eftersom ingen längre efterfrågar den. Våga lära nytt!
Har du förresten funderat över varför viss reklam går hem och annan reklam inte når tillstymmelse till förväntat resultat, oavsett hur bra eller dålig du tycker att den är. Vilka psykologiska effekter kan ligga bakom reklamens glättiga yta? Vårens kreativa föreläsare kommer att berätta mer om det men också om hur kreatörshjärnan och marknadschefshjärnan med rätt samspel kan uppnå oanade effekter.
Jakten på kunskapen om de sociala medierna fortsätter med Szofia Jacobsson som vägleder oss och visar på vikten av en socialamedier-strategi. Föreställ dig sedan hur utbildningsseminariet med inspiratören Navid Modiri tillsammans med struktören David Stiernholm kan utspelas. Kollision eller hälsosamt samspel mellan två hjärnhalvor?
Global utblick – lokal insikt – nya affärsmöjligheter. Så lyder temat på Marknadsföringens Dag den 8 april på Svenska Mässan. Gustaf Martner, Executive Creative Director på en av världens framgångsrikaste reklambyråer, Crispin Porter + Bogusky är en av föreläsarna denna spännande heldag. Boka in i almanackan.
I MiG har vi arbetat med olika mångfaldsprojekt i syfte att utveckla morgondagens nätverk och dra lärdom från andra kulturer. Som ett led i det arbetet kommer vi under våren att satsa ytterligare på kunskapsseminarier med internationell prägel och en erfagrupp med temat ”Internationell marknadsföring”.
Välkommen att delta om du vill, vågar och kan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar